Project Gama deel 9

Dumped by Steffer 11 October 2010

De baan was mede voor mijn Matra test neergezet maar ik was een beetje teleurgestel over de manier waarop hij over Woodmans raced. De Matra had vreselijk last van een uitslaande achterwerk. Ik heb de bandjes met wasbenzine schoon gemaakt maar ook dat hielp niet veel. Ook fietspoetsolie deed niet wat ik had verwacht. Alleen lood vlak voor de achterwielen had een beetje succes...dacht ik...
Aan het eind vd avond heb ik de Matra nogmaals op de baan gehad en het ging een stuk beter. Zou de baan nu schoon gereden zijn? Of heeft bigfoot 45 genoeg rubber neergelegd...?

De baan heb ik laten staan zodat ik de volgende dag nog wat hebben kunnen testen. Ik heb weer met wat lood gespeeld en de tijden gingen gestaag naar beneden. Tijden die de Taz Alfa en Porsche 908 niet konden halen....verbazingwekkend!
Maar gelukkig is het (nog) niet helemaal top. Hij heeft vrij veel last van het uit het slot springen en om normaal mee te doen zal ik dit wel moeten aanpakken. Ook het uitwijken bij het remmen is niet verdwenen. Ik heb toch alles zoveel mogelijk gericht maar blijkbaar nog niet goed genoeg.

Nog effe tunen en testen dus....

Project Gama deel 8
Project Gama deel 7
Project Gama deel 6
Project Gama deel 5
Project Gama deel 4
Project Gama deel 3
Project Gama deel 2
Project Gama deel 1

8 comments

  1. BK-Racing miept:
  2. Wanneer begin je met de serieproductie ?

     
  3. Steffer miept:
  4. BK: Nee, begin ik niet aan, straks heb je nog een terugroep actie...

     
  5. MarcStouten miept:
  6. zit er een slot-it schoentje onder speciaal voor houten banen?

    Ik doe dat standaard en het scheelt enorm!!

     
  7. Steffer miept:
  8. MarcS: Nee. Ik heb er een schoentje van een ander model onder gezet maar ik weet niet eens wat voor eentje het is. Deze heeft een licht afgeschuurd hoekje vanwege de Scalextric Classic baandelen die ik had.

    Ik mag deze voor de Classic race niet vervangen met een SI houten baan schoentje, dus komt er een volgens de reglementen legaal SI schoentje in. Als ik mijn houten baan heb schuif ik er wel een houten baan schoentje in....

     
  9. MarcStouten miept:
  10. Kortom ppperste concentratie vereist om auto in gareel (slot) te houden!

     
  11. MarcStouten miept:
  12. opperste ipv ppperste

     
  13. J.W.de Groote miept:
  14. Het is een leuk project geworden.Ik hoop dat je decals beter worden.Papier is belangrijk.
    Zelf print ik met een Canon en ik heb nu eens gekozen voor de hoogste print kwal.Transparant lukt bij mij het best.
    Ik heb witte tekst op een matra blauwe achtergrond gedrukt dat lijkt best goed.
    Gelukkig zijn de auto's uit die tijd niet zo woest bestikkerd als tegenwoordig.
    Ik had het idee dat de auto best aardig reed alleen voor leek hij me wat licht.Wat lood voorin,de voorwielen misschien iets kleiner.. Je kunt misschien ook een moderner onderstel overwegen als vergelijking.
    Ik ben benieuwd, succes,

     
  15. Steffer miept:
  16. Ik heb in de laatste post van de Matra al beschreven wat voor winst ik heb geboekt. Blijft toch een zwaar chassis die ik niet zomaar mag vervangen.....