Project Gama deel 5

Dumped by Steffer 04 January 2010

Van de achterkant ga ik naar de voorzijde van het chassis. Hier moet het oog gemaakt worden voor het schoentje. Nu is de orginele schoen gebouwd om 360 graden rond te draaien zodat er een groot gapend gat aanwezig is. Deze moet ik dus eerst opvullen. Daar de uitsparing 3 mm diep ligt kon ik 2 plaatjes gebruiken van resp 1 en 2 mm. Met een passer heb ik de opvulplaatjes afgetekend en met een schaar uitgeknipt. Beide delen heb ik daarna op elkaar gelijmd.

Nadat ik gechecked hebt of het plaatje paste in de uitsparing van het chassis, heb ik een gat geboord (4 mm) waar het schoentje in moet draaien. Daarna heb ik de uitsparingen uit het plaatje gehaald, nodig voor het draaien van het schoentje.

Een afgevijld plastic buisje uit mijn voorraad hele kleine dingetjes, moet als opvulling dienen om het schoentje netjes te laten draaien. Dit ringetje wordt ook met lijm dmv een lijmklem vastgezet.

Ook dit plaatje wordt dmv hotmelt vastgezet in het chassis. Ik denk dat dit ook zo blijft omdat het oog vrij breekbaar is en ik dus zonder problemen een nieuw plaatje kan maken.


Dan het grote moment: het rijden op de baan. Nou, dat viel geheel niet tegen. Natuurlijk heb ik met lood moeten spelen maar tijden van 9.7 is niet slecht. Maar het vastzetten van de motor dmv hotmelt en tape was niet voldoende.

Het motortje trilde los en gestuiterd was het deel.... Om te voorkomen dat het koperen tandwieltje het plastic kroonwiel naar de filistijnen zou helpen, heb ik een plaatje dwars erop gezet. Ook zijn de zijkanten met strips verstevigd om dat de uitsparing vd oude motor het chassis kon laten buigen.

Ik was ook niet tevreden met de stand van de motor tov het kroonwiel. Ik heb de motor nog ietsje laten zakken en dat blijkt een goede zet. Hij loopt nu mooier, ondanks de ratel die erin zit (tandje stuk)
Hup weer de baan op....rondetijden zakken naar de 9 sec rond. Uiteindelijk blijf ik steken op 8.65 als snelste tijd. Top! Het zal niet de toptijden kunnen bereiken maar ik heb wel een snelle classic erbij!

Maar ik ben er nog niet. De hotmelt moet ik nog hier en daar vervangen voor permanente lijm en de body moet ook nog aangepast en gespoten worden....

Project Gama deel 4
Project Gama deel 3
Project Gama deel 2
Project Gama deel 1

2 comments

  1. Dutch miept:
  2. Knap staaltje sleutelwerk.
    Altijd leuk om een oude auto weer op te knappen.

     
  3. PorscheHarry miept:
  4. Idd knap werk hoe je het oogje voor het schoentje zelf geconstrueerd hebt. Ik blijf je project met belangstelling volgen.