Close racing op Woodmans

Dumped by Steffer 09 October 2010

Afgelopen vrijdag mat Tipi, Huug en Frank op Woodmans gereden.

De houten baan kon meteen als testbaan dienen voor mijn in bouw zijnde Matra.

We konden pas met racen beginnen nadat Tipi was gearriveerd.

De baandelen mogen dan bij mij opgeslagen zijn, de variabele voeding gebruikt Tipi nog voor andere doeleinden zodat deze niet bij de baan lag.

Nadat de voedig op de baan stond bleken diverse aansluitingen tussen de baandelen niet meer goed te werken waardoor de wagens geen prik kregen.

Met zilverfolie was het probleem gedeeltelijk opgelost. We zouden de rest vd avond nog vaker hiervan last hebben...

Op de baan bleek de SCX Audi R8 goed in de bochten te liggen, maar kwam duidelijk snelheid tekort op het lange rechte stuk van zo'n 8 meter.

De Supra en Mosler reden daarentegen bijzonder goed waarbij de Slotit getuned Mosler iets sneller bleek dan de Ninco Pro getuned Supra.

De NC6 in de Supra van Frank was op het rechte stuk uitermate succesvol.

De Toyota GT1 bleek zeer moeilijk te handelen met de ScaleAuto motor erin: aan/uit, niks onderin maar wel een hoge top. Werd desondanks de snelste vd avond.

De layout vd baan heeft wat foutieve elementen, zoals het zwiepen in de binnenbaan waarbij de kont boven de buitenbaan op het rechte eind terechtkomt, precies op het punt waar de wagens de hoogste topsnelheid hebben. Resulaat: enkele zeer harde botsingen waarbij de onderdeeltjes letterlijk om de oren vlogen...

Maar Frank had de twijfelachtige eer dmv maatje 45 de vleugel van Huug's Boss Porsche te rossen. Aan het eind van het rechte stukje had ik een kussen neergezet omdat de kans groot is dat daar de wagens van de baan afschieten. Laat Frank nu net zijn schoen voor de kussen hebben gehouden op het moment supreme.....

5 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Ik was bang dat Huug met zijn bijzonder sportieve rijstijl het kussen aan flinters zou rijden, en heb daarom besloten mijn maatje 45 breed (de gewone uitvoering geeft te weinig ruimte an de tenen) voor het kussen te plaatsen. Met succes? Mooi verslagje trouwens, en aardig dat je niet hebt vermeld dat ik alle wedstrijden laatste ben geworden. Dat hoeft toch ook niemand te weten?

     
  3. FRANK103 miept:
  4. Heeft de WC de aanslagen trouwens overleefd of is dat onderwerp


    ehh

    penibel?

     
  5. Steffer miept:
  6. Fr103: Deden we wedstrijdje dan? De WC werd pas om 9.00u weer in gebruik genomen, ik heb geen reactie gehoord....

     
  7. MarcStouten miept:
  8. waanzinnig zo lange baan uitstallen in woonkamer!

    Volgende keer video opnames van (bijna) botsing?

     
  9. Steffer miept:
  10. MarcS: Is leuk, maar ben wel ff bezig met opzetten en afbreken. Gelukkig vind vrouwlief het wel ok...
    Ik heb wel wat gefilmd trouwens, geen knaller. Misschien post ik het wel....