Project Gama deel 2

Dumped by Steffer 08 December 2009

Aan het project Gama is nog niet echt veel gebeurd, behalve dat ik de body heb ontdaan van de diverse onderdelen.

Lichten, spiegels, tankdoppen en de ramen zijn verwijderd om de body alvast vrij te krijgen voor het schuur en verf werk.

Ik ben aan het nadenken (uh....) hoe diep ik het chassis in de body moet laten zinken. In de huidige stand zoals deze fabrieks af is gemonteerd, staat de body ver boven het asfalt, mede door het gebruik van vrij grote wielen.

Ook de onderzijde van het chassis is niet vlak maar heeft uitstulpingen waar de (Buhler) motor heeft gezeten. Doordat ik een NC5 wil monteren en deze geheel anders op het chassis komt te staan, zullen deze uitstulpingen verdwijnen. Daardoor kan de body verlaagd worden en passen de Ninco wielen er mooier onder dan die vrij grote Gama dingen.

De body heeft vooraan 2 bevestigingen voor het chassis, idem aan de achterkant, maar achter zijn nog 2 buisjes te zien, ter hoogte van de achteras. Deze zijn voor het tegenhouden van de achteras die dan op zijn plaats in het chassis blijft zitten (de huidige slotcars hebben lagers die klemmen in het chassis) Deze buisjes zal ik verwijderen.

Het eerst wat ik dus ga doen is de buisjes voor de bevestiging aan het chassis inkorten. Dat voor deel 3...

Deel 1

4 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. En een snellere motor dan een NC5 plaatsen?
    Ziet er verder goed uit!

     
  3. Firefighter miept:
  4. Ambitieus project hoor. Ben benieuwd.

     
  5. Steffer miept:
  6. 103: Ik heb alleen nog een NC5 liggen. Ik koop niets ervoor en gebruik onderdelen die ik heb liggen.
    Een kraker wordt het niet, maar wie weet...

    FF: Dacht ik ook...ik ben zelf ook benieuwd waar het strand...of niet...

     
  7. Steffer miept:
  8. Foutje...ik heb alleen een NC2...