Project Gama deel 7

Dumped by Steffer 01 October 2010

De hele avond ontwerpen voor een nieuwe baan maken gaat op den duur ook vervelen. Wat ik al een tijd niet gedaan heb is aan de Gama Matra sleutelen.

Het project is nog steeds gaande en zal bij de eerst komende Classic race ingezet worden. Daarom heb ik ook een mini testbaantje in elkaar gezet zodat ik de Matra kan testen.

Vanaf het begin heb ik verschillende motoren gebruikt: De bestaande Buhler is ongeschikt voor het huidige racen en heb ik vervangen voor een NC2, en van sidewinder naar inline.

Ik heb daarna de NC2 weer vervangen voor een Fly Racing Evo2.

Op dit moment heb ik er een Shark 22 in hangen.

Let niet op de hotmelt, deze gebruik ik nog steeds: lekker makkelijk los te peuteren. Enne, het zit onder de body dus je ziet er helemaal niets van....

Nu heb ik wel dat testbaantje, maar qua snelheid heb ik er niets aan. Daar heb ik een wat grotere baan voor nodig.

Stycha is al afgebroken...dat wordt de houten Woodmans van Tipi in de woonkamer neerleggen, vrouw naar boven sturen en de rest vragen voor een raceavond....



Project Gama deel 6
Project Gama deel 5
Project Gama deel 4
Project Gama deel 3
Project Gama deel 2
Project Gama deel 1

8 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Heb je al gezien wanneer die classic races zijn dan?

    (kan ik voor die tijd in putten zo's ford p68 focus scoren)

     
  3. Steffer miept:
  4. Fr103: nee nog niet, maar het lijkt me er wel aan te komen....ik krijg het gevoel dat je straks niet de enigste bent met een p68....

     
  5. Dikke Leo miept:
  6. Heb ik hier de eerste deelnemer ontdekt? Ik ben heel erg benieuwd hoe hij zal rijden 21 november op de snelle baan van De Bunker in Drachten waar de openingsrace gereden zal gaan worden. Genoeg tijd voor de voorbereiding? Het is vandaag besloten dus eerder kon ik het niet publiceren.
    Succes met voorbereidingen.

     
  7. Steffer miept:
  8. Ik ben erbij!!! Ik ben ook benieuwd! Nog ff doorsleutelen dus.....

     
  9. PorscheHarry miept:
  10. Knap werk Steffer, ik wil binnenkort met mijn MantaManta project beginnen en dat zal waarschijnlijk net zo rigoreus gaan als bij jou.

     
  11. Steffer miept:
  12. PH: Ho, effe oppassen! Ik heb contact gehad met Frank(Slot) en volgens hem zou het niet mogen (alhoelwel ik dat niet echt in de regels terug zie) Voor de Gama modellen heeft hij een uitzondering gemaakt omdat er anders niet mee te rijden valt. Hoe anderen erover denken wee ik niet, maar dat gaan we nog zien en horen....

     
  13. Dikke Leo miept:
  14. Persoonlijk vind ik dat je dit soort projecten met klassiekers,van echte sleutelaars een kans moet geven om de resultaten te showen en te testen tijdens een echte wedstrijd. Zolang er geen modificaties zijn aangebracht waardoor voordeel is behaald t.o.v. de rest en er dus naar is gestreefd om een gelijkwaardige auto op de baan te zetten met een "echte" klassieker, vind ik dit soort projecten super.

    Ik wens je dan ook heel veel succes met deze auto op de baan in Drachten.

     
  15. Steffer miept:
  16. DLeo: Klopt. Of ik uberhaupt meer voordeel uithaal door de verbouwing is erg twijfelachtig. Gebeurd dit wel, zullen de regels erop aangepast moeten worden, een aparte klasse neerzettten dan wel deze modellen niet toe te laten. Hoe het zich handhaafd tussen de snelle jongens weet ik niet maar ik kan me niet voorstellen dat dit model sneller is dan een P68....