Project Gama deel 4

Dumped by Steffer 01 January 2010

Na de oliebollen, champagne, gelukwensen en verplichte familie bezoekjes, ben ik het nieuwe jaar begonnen op zolder met het vervolg van het Gama project.

Om de motor in de juiste stand te zetten heb ik van styreen 2 plaatjes gemaakt en schuin afgevijld.

Styreen is verkrijgbaar bij de modelbouwshop in verschillende diktes. Het is gemakkelijk te bewerken, plakken en schilderen. Wat je allemaal met styreen kan doen, check de slotcars van Tipi...

De plaatjes heb ik met hotmelt vast gezet op het chassis om de motor eerst uit te lijnen op de achteras.

Vanwege de hotmelt kan ik deze plaatjes makkelijk aanpassen of vernieuwen. Als alles correct staat zal de hotmelt vervangen worden door een permanente lijm.

Ook de motor wordt tijdelijk gefixeerd met hotmelt en tape.


Daarna heb ik het geheel getest op mijn testplankje waarbij de aansluitdraadjes verbonden zijn met de aansluitpunten van het testplankje. De as van de motor moet haaks op de achteras staan om de tandwielen goed in elkaar te laten grijpen. Dat is nu het geval, maar de tandwielen maken nog wel wat herrie. Het kan aan de tandwielen zelf liggen maar iig worden de achterwielen aangedreven.

Om het geheel rijdend te testen zal eerst een schoentje moeten worden geplaatst. Dat voor de volgende keer...


Project Gama deel 3
Project Gama deel 2
Project Gama deel 1

2 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Ziet er goed uit! Maar het lijkt me wel een nogal grote zware motor!

     
  3. Steffer miept:
  4. Valt wel mee. Chassis is smal maar body weer groot.