Project Gama deel 3

Dumped by Steffer 21 December 2009

Van het chassis heb ik diverse uitstekende delen aan de onderkant weggehaald. De bodem is nu vlakker en handiger uit te lijnen met de wielen.

Tevens zijn de overige nokjes van de body verwijderd en zijn de overige 4 nokjes ietsje ingekort om het chassis dieper in de body te laten zakken.

Met de wielen erin (mbv hotmelt de lagers even tijdelijk vastgezet) heb ik even gekeken of het wel kon. De achterwielen liepen tegen de body aan en heb daarom met plastic ringetjes de body iets hoger gezet.

Aan de voorkant zaten de wielen nog te hoog in het chassis. Door ze iets te laten zakken kan het chassis wat meer bodemvrijheid krijgen en kan de body iets dieper liggen.

In eerste instantie dacht ik dat de plaats voor de wielen wel ok was, maar bij nader inzien vond ik dat de achterant te hoog stond.

Maar omdat ik de wielen niet verder inwaarts kan brengen vanwege de breedte van het chassis, heb ik een ietsje van de wielkasten van de body afgeslepen, voldoende om het chassis een beetje omhoog te brengen waardoor het geheel wat beter in balans komt.

Relatief want het model wijkt toch wel wat af van het orginele model (Le Mans Miniatures maakt ze wel heel erg mooi, maar ja, qua prijs...)

De breedte van het chassis brengt ook meteen een nieuw probleem naar voren: er is geen ruimte om het tandwiel te plaatsen!
De anglewinder opstelling vergt nogal wat ruimte die ik dus niet heb.

Het chassis op de plek smaller maken is zoveel werk dat een compleet chassis bouwen volgens mij minder werk is.....en een HRS eronder hangen nog minder (maar dat gaat niet gebeuren)

Dus geen anglewinder opstelling maar een inline opstelling dan maar. Met de NC2 (niet een NC5 zoals ik in de vorige post schreef) is dat natuurlijk goed te doen.


Nu maar eerst de motor goed op zijn plek zetten...

Project Gama deel 2
Project Gama deel 1

3 comments

  1. Danny miept:
  2. Ik volg met plezier en nostalgie dit project.

     
  3. FRANK103 miept:
  4. Toch indrukwekkend knutselwerk Stef! Maar of die gaat winnen van de roze koeken alfa (die is nu naar de spuiter...)?

     
  5. Steffer miept:
  6. Danny: En er komen nog meer deeltjes....

    Fr103: Is ook niet de bedoeling, daar heb ik een andere killer voor... volgens mij wordt ik niet eens toegelaten met deze bak...