Classic Cup 2009

Dumped by Steffer 30 October 2009

Het gaat nu toch een keer gebeuren. Na eenmalig bij MTRC Wormer een race gereden te hebben doe ik nu mee aan de Classic race bij Slipstream. Fr103 heeft me overgehaald mee te doen. Natuurlijk vrij laat waardoor de keuze voor een model werd beperkt tot mijn beschikbare wagenpark.

Omdat Fr103 wilde meedoen met de Sloter Ferrari, dacht ik met de Sloter Lola een kansje te maken. Nadat ik enkele andere modellen als donorauto's heb gebruikt om de Sloter met SI en NSR te tunen, werd ik op Stycha al geklopt door de Ferrari van Fr103 met ruim een 1/2 sec! Teveel, dus de Sloter zou het niet worden...

Omdat dit jaar voor het eerst ook een gesloten klasse meedoet, kon ik Scalextric Mustang of Corvette nemen, maar Scalextric tunen is een vak apart. Dat wordt het ook niet!

De Fly Alfa? Nou, met de motor voorin niet bepaald een kanshebber. En btw, ik vind hem veel te mooi om door andere courreus van de baan gesodemietert te worden. Nee dus.

Maar natuurlijk heeft iedere slotracer wel een Fly classic in huis (waar zou die naam van de race vandaan komen....?) Nu had ik dus de keuze uit een Ferrari 512S, een Chevron en een berg Porsches: 917, 917 Spyder, 908/3 en de 908. De 908/3 viel al meteen af, te kort, te dik. De 917 heeft nog nooit lekker gereden en de 917 Spyder is altijd al de mindere geweest van de 908.

Blijven dus over de 908, de Chevron en de Ferrari 512S. Ik heb de achtertrein vanuit de Sloter nu in alle 3 de Fly's getest en daar bleek de 908 gewoon het snelste te zijn.

Op Stycha zo'n 7/10 sneller als de Lola, dus nu alleen zorgen dat ik op de baan blijf....

Er zit een Shark motor in, een NSR achteras en velgen en een SI overbrenging. Ik doe niet zo geheimzinnig als PH, alhoewel...op de foto zie je dat er een stukje uit het linker voor vleugeltje niet aanwezig is. Dat is nu mijn geheime wapen...

3 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. We gaan het morgen zien!

    NB vroeg op stok want het wordt morgen een vermoeiende dag!

     
  3. Dutch miept:
  4. Jammer dat het de 512S niet geworden is , want dat vindt ik toch echt de mooiste.
    Maar goed veel succes met de Porsche.

     
  5. Steffer miept:
  6. @HuubG: Jawel, de mooiste...maar niet de snelste. En laat het nou om een snelheidsrace gaan....