Mercedes

Dumped by Steffer 10 October 2008

In een paar postjes terug had ik het over het wijnfeest in Wolff. Tijdens al die feestelijke gebeurtenissen waren er in andere dorpjes diverse markten, waaronder een "Flohmarkt", goed vertaald "Vlooienmarkt" in het Nederlands. Nee geen vlooien maar allerlei prularia van zeer bedenkelijk tot uiterst zeldzaam. Erover heen lopend (in nederland ga ik never nooit naar zo'n markt!) jeukten me handjes om iets te kopen. Waarom? Geen idee, misschien omdat we in Duitsland liepen? Slotcars waren er ook, maar niet in de 1/32 schaal. En natuurlijk gigantisch 2de hands.....
Een model van een VS bak in dezelfde schaal (als scenery) werd vanwege een te hoge vraagprijs (kunnen die Duitsers ook!) door mij afgewezen (kunnen nederlanders heel goed), maar op de terugloop liep ik dit "boekje" tegen. Een door biermerk Bitburger (Bitte ein Bit) uitgave van 4 Mercedesen die iets in de Mille Miglia hebben betekend. Nee, niet superieur aan detail, maar wel erg schattig....en van metaal!


De 300 SLR gereden door Stirling Moss en Denis Jenkinson met hun 1ste plaats in de Mille Migla van 1955.


De 300 SLR van Juan Manuel Fangio in de Mille Miglia van 1955 waarin het 2de werd.


De 300 SL van John Cooper Fitch en Kurt Gesell met hun 1ste plaats in de Mille Miglia van 1955 in de Serie Sportwagen klasse.


De 300 SL Prototype van Karl Kling en Hans Klank met hun 2de plaats in de 1000 mijlen van Brescia in de 1952 Mille Miglia.


Schattig he?

3 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Altijd goed, zo'n Mercedes! Helemaal die 300sl!

     
  3. Steffer miept:
  4. Klopt, voor mij is er maar 1 Mercedes en dat is de 300SL!!

     
  5. arnaud miept:
  6. kijk hier vrolijk ik nou van op hé.

    en voor mij is er ook maar één mercedes en dat is EEN MERCEDES.

    nee serieus dat is de CLK AMG DTM CABRIO, ja het is één auto