Snel, sneller, snelst, whooooaaaaaaaaahhh

Dumped by Steffer 28 May 2008

De tests met fietspoetsolie komt nog, eerst maar iets anders posten.
Aan het eind van vrijdagavond, nadat we geraced hadden heb ik met mijn broer nog enkele rondjes gereden. Ik dacht met de Cartrix Honda NSX flink tekeer te gaan, maar dat pakte anders uit. Dat ding reed voor geen meter terwijl het toch een van de snelste hoort te zijn!! Gisteravond de NSX maar aangepak: Schoongemaak, afgesteld en ingesmeerd etc. Ok, hij reed wat beter maar een record zat er niet in. Toen ik de toplijsten zag op mijn rees-peecee, vond ik dat mijn broer zich veel te veel in de top had genesteld, vooral op baan 2 op plek 4 en 5. Daar moet verandering in komen, kijken of ik zijn plekken kan innemen. Daar ik baan 1 veel leuker vind rijden verwaarloosde ik baan 2 een beetje, dus dat kwam mooi uit...


Het zou een rare avond worden. Allereerst de Ninco NSX, een supersnelle bak maar op baan 2 liet ie het een beetje zitten. Na 2 ronden dook ik al onder zijn record en niet veel later brak ook hij de 8 sec grens! De Supra was tot nu toe de enigste.....


Ook de SCX R8, de Proslot Gt1 en de Scalex MG Lola braken records. En de Slotit R8c? Halleluja! Dat ding reed al goed maar dook nu ook door de 8 sec barriere....


Zou de baan nu lekker gerubberd zijn? Ben ik toevallig in topvorm? Heb ik zo lang niet gereden op baan 2? Ik weet het niet, maar ik heb er nog een paar die de baan op moeten...
De Fly B98/10 was redelijk snel, maar reed pas echt lekker sinds ik er een Slotit achteras in heb gezet (eigenlijk rijden dan alle slotwagens lekkerder) Nee, 8 sec was te ver weg maar ook hij knabbelde 2 tienden van zijn snelste tijd af.


Wat de Ninco NSX kan, kan de Supra beter, dacht ik. Dat was altijd al zo geweest en ook nu dook ik zelfs zonder echt veel moeite onder de NSX tijd. Da's een nieuw baanrecord, alleen de Canon Porsche nog proberen....Huh? Ik begreep er helemaal niets van, 2 honderdsten sneller dan de Supra.......het moet niet gekker worden. Een Slotit bovenaan, zou de tij op Stycha gekeerd zijn???


Ik vond het welletjes, dit zou weer voorlopig niet te kloppen tijden zijn! Ben benieuwd wat die 2 wielerpoetsspul kan doen....
En toch maar eventjes op baan 1 een toptijd geprobeerd, maar dat stelde toch teleur. En de Cartrix NSX waar de avond mee begon? Laat maar zitten......

2 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Heeft met de luchtvochtigheid te maken en de luchtdruk. Raadpleeg uw barometer voor toptijden!
    NB het is niet verstandig de barometer met lampen- of fietsenolie te behandelen!

     
  3. Steffer miept:
  4. De luchtvochtigheid was laag (afgelopen vrijdag was het hoger...bier?)
    Luchtdruk: zat genoeg druk achter omdat ik goed pittig heb gegeten...
    Barometer is al stuk gegaan door verkeerde bandmontage..??huh??