Voor iedereen die denkt of ik nog wel bezig ben met mijn houten baan...jawel hoor! Maar soms hebben andere bezigheden een hogere prio en rond de feestdagen is het ook niet ideaal om te gaan klussen.
Ook het bezoek aan Marc met zij Targa Florio baan hebben mijn plannen flink in de war geschopt (je wordt bedankt Marc....hahaha).....
Ik sta ondertussen weer met beide op de grond en ben verder gegaan met waar ik mee bezig was: het ontwerp van Stycha(Wood?)
Een flink aantal layouts zijn met PhotoShop in elkaar gezet en een 5-tal ga ik nu kritisch bekijken of deze mooi uitkomen op de L-vormige tafel op zolder.
De ontwerpen zijn nog niet definitief, er kan nog aan gesleuteld worden.
Ik zou het wel leuk vinden om jullie kritiek aan te horen, dan kan alleen maar ten goede komen aan het uiteindelijk ontwerp!
Ik zal wel ene hoop consessies doen aan al mijn eisen voor de layout maar daar ontkom ik niet aan, helaas....en verhuizen is geen optie.....
De 12-uurs race op Skylge
-
Jan had onder andere de coureurs die bij Marc op het Souterrain rijden
uitgenodigd
om mee te doen aan de derde editie van de 12-uurs race op Skylge
(T...
20 hours ago
De 3e vind ik de mooiste.
Kun je wat over de grootte van de ruimte vertellen ?
BK: de lange kant vd L is zo'n 5 meter, de korte kant 2,80, diepte is 1,20.
Ik moet rekening houden met de schuinte van het dak dus ik kan nooit de volle 5 meter gebruiken.
de eerste 3 hebben een 'fguur 8' de banen zijn dan even lang, de ander 2 niet, betekend dat de banen niet even lang zijn, minder leuk bij wedstrijden! of zullen de banen kruisen? zoals bij twent track.
Ik vind de eerste ontwerp wel mooi, combinaties van bochten en rechte stukken, zit alles in.
success zou ik zeggen.
Het 3e ontwerp lijkt me wat makkelijker te rijden (minder enge bochgten op de linkerkant) dan het eerste circuit en daarom leuker/sneller. Wel zou ik het van rechts komende rechte stuk onder een viaduct door laten gaan, zoals het nu is zie je de slinger voor je ondder de brug door gaat bijna niet.
(viaduct omdraaien dus)
Bob: klopt, maar niet gelijke banen hoeft niet minder spannend te zijn. Maar ik ga ook liever voor een 8 dan een kruising...
Fr103: Ontwerp 3 is een afgeleide van 1 (minder korte bochtjes)
De viaduct moet getest worden. Net als de baan van Marc zal het hier en daar glooiend worden. Wordt het echt onoverzichtelijk dan zal het omgedraaid worden.
Hoi Steffer, graag gedaan.
Baan 1: lijkt een beetje op mijn baan. Voordeel 2 lange stukken!
Kruising viaduct vind ik niet mooi (te weinig haaks). Voordeel je hebt geen steffer bocht, haha!
Baan 2:Lijkt me een snelle en soepele baan tov van andere ontwerpen.
Baan 3: Lijkt me ook een snelle baan. Vind viaduct kruising niet mooi.
Baan 4: hier ben ik wel van gecharmeerd. Je hebt geen acht! Zou hier en daar wat rechter maken.
(bv rechts boven geen knik).
Baan 5: sorry, vind ik niets. Je hebt geen acht.
Algemeen:
- Viaduct zou ik zoveel mogelijk haaks aansnijden. Zie ontwerp 2 en 4. Dan wordt ingang/uitgang minder breed (ivm hoek en breedte auto) en ik vind het realistich staan
- Als je met hoogte verschillen werkt. Let op dat je hoger gelegen baan niet op voorkant zet ivm zicht. Dat heb je bij mijn baan als je in midden raced. Gevolg je overziet de beruchte steffer bocht niet.
- Heb je al gedacht aan een caroussel in combinatie viaduct? Ik mis hem op mijn baan. Had deze vroeger ook. Als bocht groot is kun je lekker acclereren in bocht. ZIe http://1.bp.blogspot.com/_Sn_janvBB9o/THv0ApwZlVI/AAAAAAAAFQ0/0xUvfe8pAH0/s1600/Racebaan1.JPG
SUC6!!!!!!!!!!!!!!!
met graag gedaan bedoel ik dat ik je plannen in de war heb geschopt, haha!!
Marc: De kruisingen van 1 en 3 kan niet anders, ik mis daar wat ruimte voor. Met hoogteverschillen probeer ik ook zoveel mogelijk hoog achter, laag voor, maar soms is iets niet te vermijden. Had ik ook bij de vorige Stycha maar geen last gehad met het zicht (en voor Henk is er altijd een kratje aanwezig...)
kratje Grolsch uit de achterhoek?