Bouw Stycha

Dumped by Steffer 20 September 2010

Even een nieuw baantje maken gaat niet zo snel als je denkt. Voordat ik ook maar een deel heb gefreesd, gaan er nog heel wat dagen vooraf waarin de voorbereidingen worden getroffen.

Afbreken van de bestaande baan.

Het afbreken ging toch een stuk lastiger dan verwacht (zie sloop) Het omhelst in ieder geval de baan, de scenery, maar ook al het houtwerk wat voor de baanverhogingen, bruggen en bergen is gebruikt. Ook alle voedingen en stroomdraden zijn verwijderd. Wat overblijft is dus een lege tafel. Afbreken is afgerond.

Opruimen en ordenen bergruimte onder tafel.

Min of meer niet een relatie tot het slotracen, maar wel het juiste moment om alles leeg te halen en opnieuw in te delen. Diverse spullen zijn of worden op Marktplaats gezet, opbergen van de nu niet gebruikte Scalextric baandelen, het tijdelijk (?) opbergen van scenery en ander spul, het bij elkaar harken van alles wat verspreid onder de tafel lag, het weggooien van veel te lang bewaarde dozen van audio spul, etc etc.....en opeens heb je ruimte over!!!

Voorbereiding diversen.

Wat ik al eerder van plan was is het verplaatsen van de PC en keyboard naar een plek onder de tafel. Ik heb een mooi plekje kunnen creeeren nadat ik de bergruimte heb opgeruimd. De monitor zelf blijft op de plank. Ook heb ik een extra plank gemonteerd zodat de speakers van de audio nu daar kunnen staan ipv op de grond. Aan de wand hangt nu de ingelijsde poster van Couldhardt, een veel betere plek dan in de hal!
Omdat de PC nu onder de tafel staat moeten de kabels door de tafel naar beneden. Ik heb een gat gemaakt waar ze doorheen kunnen (incl de speaker kabels), alleen moet ik nog een mooi koofje maken zodat de kabels niet zichtbaar zijn.
Wat ook nog gedaan met worden is extra verlichting. Op de vorige baan vond ik de verlichting niet optimaal en wil nu extra lampen monteren voor een goede verlichting op de baan.

5 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. De opbouw is dus al begonnen! Heel goed!

     
  3. HenkG miept:
  4. Geen half werk!
    En: een goed begin is het halve werk.
    Ergo: je bent al bijna klaar...

     
  5. Steffer miept:
  6. Fr103: Uh...opbouw? Ik zie nog niets....

    HenkG: Juist, morgen kan ik racen...uh...wacht, ik heb nog geen baan....

     
  7. MarcStouten miept:
  8. er is nu geen weg meer terug haha!

    Hoe ziet baan ontwerp er nu uit?

    Suc6 verder met frezen (hoop stof als je geen stof zuiger gebruik!!!!).

    groet Marc

     
  9. Steffer miept:
  10. Marc: Klopt, ik ben een weg ingeslagen dat afgemaakt moet worden. het ontwerp is nog steeds niet gereed, elke dag heb ik weer een idee en ontwerp erbij.....
    Het meeste freeswerk zal ik buiten doen, lijkt me niet prettig op zolder te frezen....