Supraaaaaahhhhhh

Dumped by Steffer 01 February 2010

In het begin met slotracen wilden we met een paar man met gelijkwaardige slotcars rijden en kwamen we uit op de Ninco Supra, mede ook door het aantal uitvoeringen zodat we ieder een eigen kleurstelling hadden. Vanaf dat moment waren Tipi en ik vaak de snelste mede door het tunen met Prorace onderdelen (tja, gelijkwaardig?) De Supra van mij heeft tot nu toe nog steeds het ultime record op Stycha neergezet.

Het laatste half jaar bleek ik steeds beroerder te rijden, de eerste plek kwam steeds verder te liggen. De toptijden op Stycha waren ook nauwelijks te halen, ik kwam maar tot een magere 8.2 terwijl de top een 7.5 is....

Ik heb nu toch eens goed de Supra bekeken. Alles uit elkaar gehaald, schoonmaken, en weer in elkaar gezet. Verstevigingsplaatjes maken en chassis verstevigen, alles weer insmeren en opnieuw proberen....met nada resultaat.

De Supra maakt ook steeds meer herrie ondanks ik de tandwielen heb geslepen en ontbraamt. Het kroonwiel heb ik een stuk smaller geslepen, maar de herrie wordt wel degelijk veroorzaakt door het pinion dat nu wel de langste tijd heeft gehad! Het kroonwiel maakt op de nog redelijk goed uitziende pinion van de NSX veel minder lawaai....

Maar een versleten pinion heeft toch niet zoveel invloed op het rijgedrag van de slotcar? Bij het uitaccelereren stuitert de bak heftig op en neer. Lagers vervangen en chassis nog meer verstevigen hadden geen effect...radeloos werd ik ervan. Met de komplete achteras van de NSX in de Supra reed het stukken beter. Totdat ik bij het nogmaals verwisselen van de lagers de achteras in mijn vingers had en het heel raar aanvoelde.....lamp en loep erbij: voila! Dat is dus de boosdoener! De as was ter hoogte van de lagers volledig versleten!
De as van de NSX gepakt en nu kon ik weer onder de 8sec mijn rondjes rijden. Beter!

Er moet dus een nieuwe as, lagers en tandwielen komen, alhoewel ik zit te denken om het kompleet naar SI om te zetten (stiller!) net als de Mosler....
Maar dan gaat de charme van deze Supra er toch een beetje af denk ik....

Wat heb ik aan de Supra gedaan tot nu toe?

- Prorace tandwielenset
- Prorace alu velgen (geen Prorace bandjes!)
- Bandjes geslepen
- Chassis geslepen tbv flex
- Lood voorin
- Plastic verstevigingsplaatjes voor chassis (4x)
- Body verlaagd, rubbertjes ertussen (hebben geen nut meer...)
- Ruimte ter grootte van de motor uit het interieur geslepen tbv flex)
- Kroonwiel smaller geslepen
- Lagers vastgezet (met hotmelt)

Wat is er gerepareerd of vervangen?

- Chassis geheel vervangen (gebroken schoenhouder)
- Huidige chassis schoenhouder opnieuw gerepareerd na breuk
- Spoiler verlijmt op voet en in body
- Spiegelasjes van zwart elektradraad gemaakt en verlijmd (en ja, ze zitten er nog steeds!)
- Uitlaatjes foetsie
- Body voor gescheurd, lijmen heeft geen nut
- Interieur geheel vastgelijmd

Op het missen van de uitlaten na is het geheel nog kompleet! En dat ik een voorliefde heb voor hotmelt is wel te zien.......

4 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Het is aan de auto te zien dat je hem gebruikt hebt, dat moet meneer Ninco in Spanje toch tevreden stemmen!

     
  3. Dutch miept:
  4. Je zal er inderdaad heel wat kilometers op hebben zitten met de Supra.

     
  5. Danny miept:
  6. Een rijdende kruimeldief..

     
  7. Steffer miept:
  8. Fr103: als dat zo zou zijn mag hij mij een nieuwe opsturen....

    HuubG: tja, klokkie rond bij Autoweek?

    Danny: Zo houd ik mijn baan schoon!