Kannibalisme!

Dumped by Steffer 12 February 2010

Sommige volkeren doen het nog en ook bij onze vliegende vogel is het schering en inslag: kannibalisme. Mocht er een vliegtuig defect zijn en het onderdeel niet op voorraad, dan wordt een ander toestel opgeofferd tbv dat onderdeel.

Ook het slotracen moet er aan geloven. Hoe vaak moet je niet een deeltje uit een ander model trekken tbv de wagen die midden in een wedstrijd zit?
Sinds ik mee heb gedaan met de classic races zie ik ineens een aantal slotwagens op de plank liggen die niet rijdbaar zijn wegens het missen van een onderdeeltje....

Mijn eerste classic werd gereden met de Fly Porsche 908. Om toch een beetje mee tedoen heb ik de Shark uit Cola Lola getrokken. Omdat de Lola een inliner is en de 908 een sidewinder, moest de net SI getuned Lancia eraan geloven gedeelt te worden. Deze wacht nu weer op een nieuw 36t kroonwiel... De NSR achteras en velgen komen ook uit de Lola zodat van de Lola weinig over is!

Een paar postjes terug had ik laten zien dat veelvuldig gebruik van een slotwagen invloed heeft op de slijtage van de onderdelen. De achteras van de Supra was dermate versleten dat vervangen meer dan noodzakelijk was. Ik had nog een as liggen in mijn voorraad, maar lag in het verkeerde bakje! Deze was krom en hoort dus in de bak "crap"... Omdat bestellen meestal wachten betekend werd de NSX ontdaan van zijn achteras en deze in de Supra geplaatst. De Supra rijd weer als vanouds en de NSX kan nu alleen maar toekijken...

De Matra is aan een gehele makeover bezig. Het idee was om een rijdbare model te creeeren en heb daarom een voorrraad Ninco onderdelen gepakt om deze te gebruiken. Assen, wielen, schoentje, motor en gear... Geheel naar wens doet hij zijn testrondjes ware het niet dat ik toch meer wil met deze bak! Misschien een classic rijden? Daarom heb ik alvast getest met alu velgen waar Slotit bandjes omheen kunnen. Smallere velgen als de Ninco Prorace waren wenselijk om de wagen een natuurlijker uitstraling te geven. De schrik bij de Ninco Porsche Supercup racer zat er dik in nu hij zijn achtertrein inclusief velgen moest opofferen aan die rare Fransman....gelukkig voor tijdelijke aard.....

5 comments

  1. Dutch miept:
  2. Ben benieuwd wat die Franse bak gaat doen.
    Vind het wel een aparte auto, maar best wel mooi.

     
  3. Dikke Leo miept:
  4. Ik ben persoonlijk niet een liefhebber van kanibalisme en houd meer van een lopend buffet dus ga ik binnenkort maar weer naar de dealer om te zien of hij nog iets lekkers heeft hangen.

     
  5. FRANK103 miept:
  6. Dit heeft ook niet mijn voorkeur, maar steeds nieuwe onderdeeltjes bestellen loopt ook aardig in de papieren!

     
  7. Danny miept:
  8. Voor je het beseft zit je met een autokerkhof.

     
  9. Steffer miept:
  10. HuubG: Je gaat het op SOTA lezen...

    DikkeL(eo...voor het geval men dit anders leest...): Ik moet het voorlopig met de kliekjes doen...

    Fr103: Juist, zie Leo

    DannY: Doet het ook goed als scenery!