Taz Alfa

Dumped by Steffer 22 January 2010

Nadat de body beplakt en gelakt is kon ik alle delen er weer op monteren. Aangezien ik dmv de soldeerbout de delen eraf heb gehaald, kon ik ze alleen nog met lijm vastzetten.

Ik merk dat ik het een stuk moeilijker vindt om te knutselen in vergelijking met 20 jaar terug: ik tril meer en zie minder.... En waar ik altijd voor oppas is lijm in de buurt van helder glas....en raad eens? Maar goed, dit weerhoudt mij niet de wagen verder af te bouwen, want racen zal ie!

Nadat alles aan elkaar zit kwam ik erachter dat deze wagen zo het circuit niet op mag: ik ben de gordel vergeten! Binnenwerk er uit, gordel plaatsen, binnenwerk er weer in....

Het voordeel van dit Slotit modelletje is de lichte body. En dat is tevens een nadeel als je mee wilt doen met een Classic race. Het gewicht moet minimaal 20 gr zijn, en deze kwam niet verder dan 16gr. Toen ik de Alfa van de Bunker overnam zat er een plaatje lood aan de voorkant binnenin geplakt om de vereist minimale gewicht te halen.

Ik vond dat een beetje jammer omdat het gewicht vrij hoog boven de baan lag. Daarom heb ik een plakje lood vrij plat gehamert en deze tegen de onderkant van het interieur geplakt. Zo ligt het gewicht een stukje lager en breder.

Mijn eerste stap is, de 8.2 die ik met een licht aangepaste Bunker Alfa gereden heb op Stycha, te verbeteren. Dat lukte! Missie 1 geslaagd. Tijdens het tunen van de Mondriaan van Fr103 reed ik sneller dan de Alfa: 8.1. Daar moet ik dus ook onder zien te komen: Ook gelukt! Missie 2 geslaagd! Maar moet ie echt goed zijn zal ik sneller moeten rijden dan de 8.0...Ook hier weer gelukt! Het werd een 7.7.....Missie 3 geslaagd!

Natuurlijk heb ik bandjes gesmeerd, anders heb ik geen vergelijking, maar we zullen zien wat de Alfa doet met nieuwe S3 bandjes in de Bunker. Er gaat iig wat plakjes lood en tape mee...

See you in de Bunker!

7 comments

  1. Firefighter miept:
  2. Beestachtig mooi! Een opvallende verschijning op de baan denk ik ook. Door dat geel vallen je achterlichten ook goed op. Altijd handig voor je tegenstanders bij de bunker

     
  3. PorscheHarry miept:
  4. Met Taz op de motorkap ben ik bijna geneigd op de baan opzij te springen ;-) Nice job, tot bij De Bunker!

     
  5. FRANK103 miept:
  6. Erg goed geslaagd Stef! Ik ga me nu richten op de tweede plaats.....


    NB hoe laat gaan we zondag? John uut B wil waarschijnlijk ook mee als supporter, geen probleem neem ik aan!

     
  7. Steffer miept:
  8. FF: Thnx. Kijken of ik mijn tegenstanders voor kan blijven anders ga ik tegen de richting in rijden...

    PH: Dat wil ik zien...!!

    Fr103: Niet te bescheiden!
    De site vd bunker geeft nog weinig info maar volgens Racebaan.com (jawel!) begint het om 9 uur! Beginnen of trainen? We hebben morgen nog contact. Als John een spandoek "hup FMF en kgTDA" meeneemt mag ie mee...

     
  9. FRANK103 miept:
  10. @Stef: volgens mij ging hij vooral tosti's voor ons halen...
    Als Drachten 2 uur rijden is wil je al om 7.00 vertrekken?

     
  11. Steffer miept:
  12. Ook goed! haha
    7 uur is wel erg vroeg, maar als het daadwerkelijk begint dan moet het wel... ik zal kijken of ik nog wat info kan vinden

     
  13. PorscheHarry miept:
  14. Trainen is nooit verkeerd, hierbij een deel van de mail van FrankSlot uit 2009:

    Globaal zal de racedag er als volgt uitzien:
    Baan open: 09.00 uur
    Inschrijving+technische keuring: 11.00 uur
    Begin race: 12.00 uur
    Eind race: 16.30 uur
    Prijsuitreiking: 17.00 uur
    Enige uitloop op het schema is altijd mogelijk.