Op de dag van afgelopen Classic race heb ik van Leo een slotcar overgenomen die al enkele races in de Bunker achter de rug heeft. Voor een klein bedrag werd ik eigenaar van een Slotit Alfa 33/3 en is de kas vd Bunker weer aangevuld.
Het model is blauw gespoten en heeft stickers waarvan je er niet omheen kan dat het een Fries gepimpt model is....
Helaas ben ik niet Fries dus de stickers gaan eraf. Moet ook wel want het model krijgt van mij een geheel andere kleurschema. En dat is lang geleden dat ik een model gespoten heb.....
Aan de buitenkant is niet zichtbaar dat er stevig mee is gereden, alle kleine onderdelen zitten er nog aan (voor zover ik dat kan zien)
Binnenin is de motor verlijmd, de kabels op een enkele punt vastgezet en lood erin geplakt, en wel rechtop tegen de motor en onder de body. Rare plaats, maar blijkbaar is er te weinig ruimte op het chassis.
Eigenwijs als ik ben sloop ik het lood eruit en zal opnieuw lood plaatsen naar mijn smaak en naar het gedrag op mijn baan. Stom zullen jullie zeggen, de volgende Classic race is in de Bunker en daar is hij toch al voor getuned? Tja....
Het gebruikte plakmiddel is zowel hotmelt als andere lijmsoorten (2 componenten? sec lijm?) die ik zoveel mogelijk wil verwijderen. Daar gebruik ik een pincet en een mesje voor. Omdat het lijm stevig vast zat moet ik veel kracht zetten maar tevens oppassen dat enkele pinnetjes van het chassis niet afbreken!
Mijn vinger daarentegen heeft wel kennis gemaakt met de scherpte van een mesje. En dan gaat er niets boven een kinderpleister....
Ook het schoentje moet onderhanden genomen worden, de punt zal een stukje afgeslepen worden om ook normaal over de Scalextric Classic baandelen te kunnen rijden.
Alle delen zijn nu los. Nu weer opnieuw opbouwen en dan kijken of ik voor de volgende Classic race deze classic ga inzetten, of de 908 verder verbeteren. Maar een toerwagen als een Alfa Giulia staat ook op mijn lijstje.
We gaan het zien...
De 12-uurs race op Skylge
-
Jan had onder andere de coureurs die bij Marc op het Souterrain rijden
uitgenodigd
om mee te doen aan de derde editie van de 12-uurs race op Skylge
(T...
2 days ago
Wat een man allemaal niet moet lijden voor z'n hobby.
Ik wens u veel beterschap en een spoedig herstel.
En de Alfa... tja, een dissectie tot op het bot die de tunings geheimen van Leo vrijgeeft.
Ik ben zeer benieuwd of je in staat bent de auto nog verder te verbeteren. Bij De Bunker zijn we inmiddels druk bezig met de voorbereidingen voor januari want we verwachten veel deelname.
Succes.
Mooi project, ik had juist besloten mijn 'Dikke Leo' ferrari zo te laten en heb mijn oog laten vallen op een flyslot ferrari lemans 1965, of, indien dat beter voor de bankrekening is, toch zo'n nsr porsche/ford.
Die flyslot ferrari (dicht) met slotit etc en een keer een echte snelle motor, lijkt me leuk om te bouwen!
Zodra jij je alfa klaar hebt geef je maar een seintje, kan je kijken of je sneller bent dan de DL ferrari!
(NB moet ik dan ook een paar K3 pleisters voor je meenemen?)
Onder de carrosserie is niet zo vreemd, lees het reglement er even op na wat het minimale gewicht van de kap moet zijn. Overigens overweeg ik ook tzt een touring te prepareren: Een Carrera Manta :-)
@Danny: dank, voortaan klus ik alleen in het nabijzijn van een eerste hulp.
@Leo: Ik ga het proberen. Komen wel binnenkort wat vragen voor je over de baan...
@Fr103: Ik geef je wel een gil wanneer je langs kunt komen. Heb je geen stoerdere pleisters? K3 is voor meisjes...
@PH: Daar was ik ook al achter, wat een lichte body... Carrera Manta? Mooooooi! Ik heb ook nog een rare Matra M630 kap liggen van Gama (!) Niet zo mooi, maar wel grappig om er iets van te bouwen...en misschien voor een Classic race...?? Binnenkort wat pics...
Zo'n mooie Alfa hoort natuurlijk snel rood te worden gespoten.
"Tamiya Italian Red" spuitbusje halen dus.
Wat lees ik verder, dat je helaas geen Fries bent ?
@BK: Jazeker, beter dan ladies pink zoals op de laatste Classic race, alhoewel je de vrouwtjes wel beter mee kan krijgen...hum...
Tja, Fries, het is maar hoe je de zin leest....