Bij klaas, zie de post hiervoor, heb ik wat Slotit tuning delen gekocht voor de Lancia. Voor de achteras en tandwielen heb ik een kompleet setje gekocht. De tandwielverhoudingen laat ik onveranderd, dus kwam ik uit op een 11/36 setje, inclusief de grootste Slotit alu wielen (de SIKK04 set)
Van Tipi had ik al een setje F1 bandjes gekregen, helaas heb ik een 11 tands pinion vergeten aan te schaffen....mwoah, dan de Fly pinion maar laten zitten. De F1 bandjes hebben een wat dikkere wang, tesamen met de grote Slotit velgen zijn ze een ietsje groter dan de standaard bandjes. Zou dat goed komen met de body??
Allereerst maar de boel schoon gemaakt, want er zat meer stof tussen de onderdelen dan in de rest van het huis. En wat er bij mij altijd gebeurd, een onderdeel breekt van de wagen af.
Ditmaal de uitlaatpijp die al eens eerder gebroken was. De linkerspiegel was ook al afgebroken dus dat ken er ook wel bij.
De tandwiel van Slotit kan er maar op 1 manier op, en het past uitstekend inclusief een ringetje tegen het aanlopen, ware het niet dat hij niet rond kan draaien.
Het imbus boutje zit in de weg!!
De Dremel moest er aan te pas komen om het wat ruimer te maken zodat het tandwiel vrij kan bewegen. De velg aan de kant van het tandwiel kan er zo op, maar voor andere kant heb ik een 2-tal ringetjes tussen gedaan.
De bandjes heb ik om de velgen getrokken en dat past wel, maar niet helemaal. De breedte van het middengedeelte van de velg is minder breed dan de ruimte die het F1 bandje heeft waardoor de band een milimeter zijdelings kan bewegen. De ronding is ok, maar nu zit er een slag in de band, wat optisch niet zo mooi is. Het rijden wordt daarmee niet nadelig beinvloed, althans, ik heb niets gemerkt, maar het zou mooier zijn de band recht op de velg te krijgen.
Ik heb tussen mijn voorraad rommel gezocht naar iets bruikbaars en vond een doosje met rubber afdichtringen in diverse maten. Daarbij zat er een 2-tal die ik om de velg heb gedrukt om de ruimte wat op te vullen zodat de band er beter om ligt. Top man!! Ik weet niet hoelang dit houdt maar het past perfect.
De eerste rondjes heb ik zonder body gereden en het reed al meteen stukken beter dan met de oude achteras en velgen. De toptijd van de Lancia naderde ik op 1/10 sec binnen enkele ronden, dus dat zit wel snor.
Daarna de body erop gelegd en...sh*t, de linderband raakt de body. Nu ben ik niet direct iemand die met een dremel de body gaat bewerken, maar het leek erop dat dit toch moest gebeuren. Eerst maar alle 4 de schroefjes aangedraaid en...he, nu loopt het wiel geheel vrij....??? Raar.....maar scheelt weer wat gedremel.....
Met kap kwam ik ook bijna aan de toptijd, die gaat er zeker aan, dat geloof ik wel, maar ik ben vooral verrukt van het soepele rijgedrag. Neemt niet weg dat de Lancia nog steeds een zware kont heeft en een licht voorkantje, ondanks het lood, dus het slot uitspringen blijft aanwezig. Alleen niet meer bij elke bocht of op het rechte eind, dus beter onder controle te houden!!
De Lancia had standaard geheel zwarte velgen, dus de oude Fly velgen worden straks gemodelleerd naar inserts voor de Slotit velgen. De uitlaat zit ondertussen ook al op zijn plaats en de linkerspiegel heb dmv een stukje metalen pen met 2 componentenlijm vastgezet aan de body. Kijken hoe lang dat word volhouden...
De 12-uurs race op Skylge
-
Jan had onder andere de coureurs die bij Marc op het Souterrain rijden
uitgenodigd
om mee te doen aan de derde editie van de 12-uurs race op Skylge
(T...
1 day ago
Lekkere brute bak niet? Ik heb deze ook gehad, reed wel niet zo heel geweldig maar na ombouw naar SI ging het een stuk beter. Met licht en remlichten (knipperledje in de uitlaat wellicht?) is het helemaal een gaaf ding.
Geen licht, geen lichten, geen remlichten en geen uitlaat ledjes maar zeker leuk om mee te rijden!!