Het kan snellerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dumped by Steffer 31 January 2009

Het is altijd lastig om een aantal rijders op een avond bij elkaar te krijgen. Zo ook een avondje afspreken met Fr103, die zijn vrije avonden niet parallel (parralel? paralel? parralel?) had lopen met ons. En konden we elkaar een avondje afmaken komt er weer iets "belangrijks" tussen (tja, wat is nu belangrijk?). Zo ook met de andere boys...maar ok, we blijven stug proberen een avond of middag(?) te organiseren!!

Daarom was Fr103 gisteren maar "even" langs gekomen om aan de wagens te prutten aangezien deze het daglicht al een tijd niet meer gezien hadden. Dat "even" kwam neer op 01.00 uur dat ik de deur achter zijn achterwerk mocht dichtgooien...

Menig rijder heeft altijd een probleem hoe een overtolligheid aan bandjes te organiseren. Iedereen op zijn eigen manier, zo ook Fr103. Deze had een mooi doosje waarin de bandjes mooi en netjes in opgeborgen kon worden....ja....maar noteer dan wat wat is!! Een Ninco kan je nog onderscheiden van een Slotit, maar of deze Slotit een P2 of P4 is....??


Met tunen van een slotcar kan je heel ver gaan: alu velgjes, alu tandwieltjes, gecalibreerde asjes, lichtgewicht chassis, verende kapjes, vastzetten van de motor maar vooral gebruik maken van plakkend rubber zijn de middelen om een race te kunnen winnen.

Wat vaak over het hoofd gezien wordt is het schoonhouden van het inwendige na langdurig gebruik. Door menig uitvlieger, waarbij je wagen in het losse gras terecht komt, door het hoogpolig tapijt een baantje zoekt, door het stof onder de boekenkast heen rolt of door de kat, konijn of ander harige monstertjes als speeltje worden gezien, in combinatie met wd40, smeerolie, lampolie en fietspoetsolie, krijgen de onderdeeltjes onder de kap het nodige materiaal binnen die de werking van de slotcar nadelig kunnen beinvloeden!! Zo af en toe de borstel er doorheen of de katte- en tapijthaartjes eruit te trekken kan helemaal geen kwaad...


Mosler against Supra. De Supra wordt standaard hoog aangeschreven maar de afgelopen jaren las en hoorde ik meer positievere geluiden over de Mosler. Dit was voor Fr103 de kans om met de Mosler het daadwerkelijk waar te maken....ok ik had het voordeel van de thuisbaan, ok ik had het voordeel met een tot treurig toe getunede bak, ok ik had doping gebruikt (La Trappe Dubbel).....maar de Mosler is wel een snelle wagen gebleken!!


Fr103 heeft gisteren wat persoonlijke records gebroken....maar het kan snellerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!


Voor Fr103 zijn verslag, zie Fr103 zijn verslag...als dat er al is...

4 comments

  1. FRANK103 miept:
  2. Mooi verslag, en volgende keer ga je het moeilijker krijgen, ik ga wat aan mijn auto's tunen!

     
  3. Steffer miept:
  4. yeah, right!

     
  5. HenkG miept:
  6. Tip: schrijf met een zilver pen het type op het bandje, voordat je ze in het naaigarenspoelendoosjevandehema doet.

     
  7. Steffer miept:
  8. Goeie tip Henk! En een tip voor Fr103: doe het niet op het loopvlak...hihi....